Translate

Translate

torsdag 15. januar 2009

løpsåret 08

Det har vært et innholdsrikt løpsår, og med mange resultater jeg er fornøyd med. Men det helt store ble det ikke. Mine 5 maratonløp gikk slik: Rotterdam: 2.31.35. 50 plass. København: 2.31.45 - 9 plass. Nordmarka skogsmaraton. 2.43. vinner. Reykjavik maraton 2.32.56. 2 plass. Fredrikstad maraton, 2.42. vinner. Totalseieren i St.olav ultra var overraskende og den var jeg meget fornøyd med. Det var varmt og jeg klarte å unngå de helt store krampeproblemene. VM i Italia ble en liten nedtur, selv om jeg er meget fornøyd med å ha kommet i mål etter alle problemene de siste 4 milene. 12 timers på bislett ble en opptur, det ble norsk rekord på 138.112m. Jeg har fortsatt en høyre stortå som ikke er helt bra etter fredrikstadmarka rundt 12 oktober. Det går bedre nå, men fortsatt kan jeg ikke trene helt som jeg ønsker.

Men mengdemessig har 09 startet ok med uker på 140-150 km. Men bortimot all trening foregår på tredemølle enn så lenge. Men nå skal jeg snart til varmere strøk og da blir det litt mer asfaltløping.

Ingen kommentarer: